Per Erik Strandberg /cv /kurser /blog

En grafisk profil brukar vara något företag använder sig av för att förenkla sin kommunikation och vårda sitt varumärke. Här visar jag hur jag försökte komma fram till min grafiska profil.

Jag har upptäckt de stora fördelarna med att ha en grafisk profil via jobbet. Det märks när man saknar en grafisk profil vilket stöd den kan vara. Där jag framförallt sett nyttan av den är när det gäller färger, typsnitt och mallar för presentationer. Men när jag började fundera på min egen grafiska profil blev det snabbt tydligt att det ingår mycket annat.

Här visar jag vad jag tyckte och tänkte när jag gjorde min grafiska profil, vilka aspekter jag undersökte och vad inspirerades av. Denna text kan även vara nyttig för dig. För på samma sätt som jag gick igenom mycket annat material så kan du använda denna text som ett recept för din grafiska profil.

Delsidorna inom Grafisk Profil är:

Nästa steg

Jag känner att det vore trevligt att undersöka plottar, presentationer, ikoner och fotografier mer. Det här är områden som jag sett att andra grafiska profiler behandlar.

Ladda ner

En gammal variant av min grafiska profil kan man ladda ner som PDF på: [1]


Denna sida tillhör (typ) Kategori Mallar